top of page

İş Hayatında Daha Verimli Olmak için 9 ipucu

1. Yapılacak İşler Listesinizi Yarıya İndirin Listenizdeki tüm işleriniz muhakkak önemlidir, ama şöyle tekrardan bir bakın, gün içerisindeki 8 saatlik verimli çalışma sürenizde bunların hepsini yapmaya değer mi, yoksa çözmeniz gereken çok önemli olanlar var mı aralarında? En önemli olanlara odaklanın ve öncelikle onları çözün.

2. Daha Fazla Mola Verin Verimli iş üretmeniz enerjinizi de yönetmenizden geçer. Üstüste birikmiş onca işi bitirmeye çalışırken hem fiziksel, hem zihinsel, hem de motivasyon olarak yüksek olmak durumdasınız. Daha fazla ara vernek, işin arasına keyif katmak, kısa yürüyüşler yapmak, ara sohbetler yapmak size enerji verecek ve günlük işlerinizin verimini arttıracaktır.

3. 80/20 Kuralına Uyun Sonuçların %80'ine hergün yaptığınız 100 işin ancak 20'si ile ulaşırsınız. Yani birçok lüzumsuz yada çıktıları çok az etkileyecek iş yığını ile gün içerisinde baş etmeye çalışırsınız. Oysa sadece 20 tanesi kritiktir ve işinizin %80'ini halleder. Önünüzdeki ilk projeyi parçalara bölün ve projenin başarılı olmasını sağlayacak adımlara odaklanın, diğer bir deyişle lüzumsuz 80'le vakit kaybetmeyin.

4. Sabahlarınızı kendinize odaklanmaya ayırın. Güne e-postalarınızı okuyarak veya takviminizi kontrol ederek başlamak üretkenliğin en büyük düşmanlarındandır. Bu sizin ajandanızın başkaları tarafından tayin edilmesi anlamına gelir. Oysa güne size gelen e-postaları görmezden gelerek çok güzel bir kahvaltıyla başlayın, gazetenizi okuyun, kendi iç dünyanıza yolculuğa çıkın ve rahatlayarak başlayın. Bu sayede yoğun bir günü verimli bir şekilde atlatacak enerjiyi depolamış olacaksınız.

5. Zorlu işlerin hepsini öğleden önce halledin. Beyniniz henüz yorulmamışken ve zihndeyken zorlu işlerinize başlayın. Eğer sizi meşgul edecek işleriniz veya toplantılarınız varsa hepsini öğleden sonraya koyun. Bu sayede zamanınızı çok daha etkin planlamış ve değerlendirmiş olacaksınız.

6. E-posta alışverişinizi iyi yönetin. E-postalar gün içerisinde sizi en çok bölecek habercilerdir ve büyük bir kısmı asıl işinizle ilgili değildir. Genelde insanlar üzerilerindeki işten kurtulmak adına işe dair bazı sıkıntıları muhattaplarına CC olarak gönderirler, aslında işi çözmek yerine tembellik yaparlar. Siz de bir kural olarak bu tarz e-postalara yanıt verirken CC'deki insanları korumak adına onları BCC'ye koyun ve eğer yazışma 2 e-posta yanıtından öteye geçerse bilin ki telefon etme zamanı gelmiştir.

7. Sistem oluşturun. Çalıştığınız yıllar içerisinde siz de mutlaka verimli olmak adına kendi kurallarınızı ve alışkanlıklarınızı oluşturmuşsunuzdur. Ama hala sizi işlerinizden ve üretkenlikten alıkoyan bazı engeller varsa buna karşı bir sistem oluşturun. Örneğin sürekli e-postalarını kontrol etme alışkanlığı olanlarınız bu iş için her sabah, öğleden sonra ve akşam saatinde bir aralık belirleyin ve sadece bu zamanlarda gelen kutunuzu düzneleyin. Aksi takdirde gün içerisinde sürekli bölünerek konsantre olmanız gereken işlerde sonuç alamayacak veya hatalar yapabileceksiniz.

8. Üretkenliği tembellikle karıştırmaktan vazgeçin. Tembellik üretkenliğin en büyük düşmanıdır. Aslında e-posta yazışmaları ve toplantılar gibi sözde işimizi kolaylaştırmak için kullandığımız araçlar aslında işi yapmamak için bulduğumuz bahanelerdir genelde. Sizi tembelliği itecek bu tür kaçışlardan uzak durun ve gerçekten işinizi çözecek yöntemlere odaklanın.

9. Birçok işi birarada yapmayı bırakın. 10 işi birden çözmeye çalışmayı bırakın! Günde 10 defa yaptığınız işten başka bir işe geçmek IQ'nuzu ortalama 10 puan düşürecektir. Bir seferde sadece bir işe odaklanın ve çözmeden/tamamlamadan başka işe geçmeyin. Belki adaha az iş yapmış olacaksanız ama daha verimli sonuçlar alacaksınız.

(Makale Linkedin'den çevrilmiştir.)

Öne Çıkanlar
Son Yayınlananlar
Etiketlere Göre Arama
bottom of page