Çetin Zamanları Yönetmek

November 14, 2016

 

Bu sene İstanbul’da gerçekleştirilen 16. Dünya İnsan Yönetimi Kongresi  20-21 Ekim tarihinde Haliç Kongre Merkezinde gerçekleştirildi. Birbirinden değerli konuşmacılar çeşitli konularda düşüncelerini paylaştılar. Seçtiğim dört panele bende katıldım. Bunlardan bir tanesi de ‘’Çetin Zamanları Yönetmek’’ idi ve katılımcıları da Ahmet C. Dördüncü Akkök Holding İcra Kurulu Başkanı , Yetik Kadri Mert STFA CEO,  Ahter Kutahgu Yönetici Yazar  Doğan Holding. 

 

Bu panelde beni etkileyen konuşmacıların şu konulara dikkat çekmesiydi. Panelistler çetin zamanlarda ne yapmaları gerektiği sorularına karşılık çok fazla şey söyleyemeyeceklerini, çok farklı şeylerde söyleyemeyeceklerini çünkü artık bunların bilinen konular olduğunu fakat bilmenin başarı değil uygulamanın başarı olduğunu söyleyerek şunları sıraladılar;

 

 1- Çalışanların yanında olmak

 2-  Çalışanlara kulak vermek ve etkin dinlemek

 3- Dürüst olmak

 4- Adaletli olmak

 5- Şeffaf fikirli/ şeffaf zihinli olmak 

 

Bunu da yaşadıkları bir örnekle desteklediler. Benim de yöneticilik yaptığım zamanlarda uyguladığım ve çok önemsediğim bu başlıkların üst düzey yöneticiler tarafından da uygulanması ve ciddiye alınması beni memnun etti. Hem de doğru bildiklerimi çevremle paylaşmanın faydalı olacağını düşündürttü. 

 

2001 yılı kriz döneminde EnerjiSA kurulumu için Sabancı Holding Üst Düzey Yöneticilerine görev vermiş, üst düzey yöneticiler de Yetik Bey'i  bu konuda görevlendirmişlerdir. 3 senelik bir uğraş sonunda 120 kişilik kadro kurulmuş ve bu esnada Türkiye’de kriz meydana gelmiştir. Sakıp Bey bir Amerika  yolculuğu sonrasında Ahmet Bey'e EnerjiSA'nın kapatılmasını bildirmiştir. "Türkiye kriz ile uğraşıyor 3 yıldır da ekonomik olarak dönüş olmadı karar verildi, kapatın" demiştir.  Bu karar üst yönetimce Yetik Bey'e iletildiğinde o da küçük bir ekibi (7-8 kişilk ekibini) toplar ve durumu iletir. Fakat bu toplantıdan tam tersi EnerjiSA ya daha çok yatırım yapılması gerektiği ve önümüzdeki on yıl içerisinde ulaşılabilecek yer hakkında üst yönetime bir sunum yapılması kararı çıkmıştır. Bu konuda önce Yetik Bey çıkar İcra Kurulu'na. İcra Kurulu Başkanı da Sakıp Bey'e anlatır ve karardan vazgeçilir. Şu an sektör 1.ncisi ve Türkiye’nin ilk yirmi firması arasına giren EnerjiSA böyle kurtulur.

 

Beni etkileyen ve konuşmacıların altını çizdiği , kendi yöneticilik deneyimlerimde uyguladığım başarılı olduğum konuların Türkiye’nin en büyük holdinginde de uygulanması ve başarıya giden yolda kullanılması oldu. Ve başka da bir şey aramayınız dedikleri başlıklar beni çok memnun etti.  Neydi bunlar? En alttan en üst kademeye kadar tüm Yöneticilerde Olması Gerekenler;

 

  1. Takım çalışmasına yatkınlık

  2. Mütevazılık

  3. Görüşleri dinleme ve hak verme

  4. İşlerde ilk yapılacak olan projelerde bizzat yer alma yol gösterme örnek olma

  5. Geniş ve şeffaf zihinde olma

  6. Dikkatli dinleyici olma, konuşulanlardan ne istenildiğini çıkartma ve ilgilenme

 

Daha ilk ekiplerimi yönetmeye başladığım yirmili yaşlarımın ortalarında 1997-1998 yıllarında aldığım eğitimlerden bugüne kadar çalıştığım her alanda uyguladığım ve beni hiç yanıltmayan bu yöntemlerin doğruluğunun 2016 yılında bir panelde yeniden anlatılması beni çok memnun etmiştir. Bunları sizlerle paylaşmak istedim, çünkü bu durumda çalışanlar mutlu oluyor mutlulukta iş ortamına yansıyor. Peki mutluluğun işe katkısı nedir, yöneticiler için mutlu çalışanlar neden önemlidir derseniz aşağıdaki şekil çok iyi anlatıyor:

 

 

Siyami Erdönmez

Yönetim Danışmanı

 

Please reload

Öne Çıkanlar

İŞ DEĞERLEMESİ ve ÜCRET YÖNETİMİ

August 9, 2018

1/10
Please reload

Son Yayınlananlar
Please reload

Etiketlere Göre Arama