top of page

İş Hayatında Başarı için 28 Kural...


Hayatta, iş hayatında başarıya giden yolda hepimizin bazı tarifleri vardır. Genelde amaç en iyisini yapmaya çalışmak ve daha azıyla yetinmemek olabilir.

David Gilbertson’un “ Şarap Barı Teorisi” kitabında bu yolda başarılı olmanın bazı kuralları var.

İşte kurallar!

1-İşinizi sürdürebilir kılın

Sürekli büyüme ve ilerleme söz konusu olmadığı sürece gelişim, kazanım ve başarı gibi sözcüklerin hiçbir anlamı yoktur.

2-Basitleştirin

İşinizi anlatırken basitleştirin. Başka birine işinizin ne olduğunu ve neden özel olduğunu, onu bunaltmadan anlatabildiğiniz zaman başarıya giden yoldasınız demektir. Unutmayın ki ilk 30 saniye çok önemlidir.

3-Soru sormaya devam edin

Neden? Neden olmasın? Sorularını sorarak başlayabilirsiniz.

İşletmenizde soracağınız bazı sorular:

Bunu her gün yapmalı mıyız?

Bunu neden 3 kişinin imzalaması gerekiyor?

4-İnanılır gerçekler bulun

Bir işe girmeden, girişimde bulunmadan önce inanılır gerçekler bulun.

5-Bir fark yaratın

Diğerlerinden daha iyi yapacağınız bir şey bulun.

6-Nereye gittiğinizi bilin

Hayallerinizin resmini çizin, bugün olduğunuz yeri bulun ve hedefiniz için yapmanız gerekenleri belirleyin.

7-Aynısı değil, daha fazlasını hedefleyin

İşletmeler ileriye doğru hareket ettikleri ve yer kazandıkları sürece sürdürülebilir başarılı ve kalıcı bir işletme

olmaları için daha fazla şans verir.

8-Büyüme pahasına kar artırmayın

Başarı, kar getiren kazancın büyümesidir.

9-Müşterilerinizi zenginleştirin

Müşterilerin gerçekten değer verdikleri şeye özen göstermek, bizi doğruca bir sonraki kurala yönlendirecektir.

10-Akıllıca kesinti yapın

Müşterilerin önem vermediği ve satın almayacakları şeyleri azaltan işletmeler zamandan ve emekten tasarruf ederler.

11-Kazandıran pazarlamaya yatırım yapın,

Akıllıca pazarlama müşterilerinize yapacağınız bir teklif, gerçekleştireceğiniz bir müşteri resepsiyonu, etkinlik olabilir.

12-Tahminde bulunmayın…

Akıllıca pazarlama, kazandıran formüller bulmak için doğru soruları sormayı gerektirir.

13-…ve tahminleri davet etmeyin

Ürününüze inanmak için sağlam temelli gerekçeleriniz olsun.

14-Daha fazla sorumluluk alın: Sorumluluğu dağıtın

“Rutinin dışına çıkacak, kayda değer şeyler yapma amacı taşıyan insanlar bulmaya çalışın.”David Ogılvy

15-Kayıtsız değil, cesur olun

İşletmeler gelecekteki fırsatları yakalamak için mümkün olabilecek şeyleri hayal ve onu inşa etmek için yeterince cesur olmak zorundadır.

16-İşleri ayakta tutmada daha iyi olun

Akıllı işletmeler hesaplanmış riskler almanı gerektiğini bilir. Kayıtsız değil, cesurdurlar. Bazı şeylerin başarısız olacağını kabul ederek deneyimler yaşarlar. İşletmelerde sorumluluk sahibi cesur insanları çalıştırmak önemlidir.

17-En iyisi olması konusunda ısrar edin

Büyümeye devam etmek için sorumluluğu çalışanlara dağıtmalı, enerjisini ve hızını katlamalıdır.

Büyük insanlar işletmeleri büyütür. Bu kişiler ilk günden itibaren kendilerinin ve sorumluluklarını geliştirmenin yollarını ararlar. Yetenekli kişileri işe almada ısrar edin.

18-Kendinizi uzmanlık gerektiren mükemmellikle kuşatın

Mükemmel bir işletme mükemmel bir ekiptir. Ekibinizi her yönden mükemmellik üzerine inşa edin. İstediğiniz şey bu olmadıkça “yeterince iyi” olanla yetinmeyin.

19-Yeteneği terfi ettirin

Kendi çalışanlarınızı tanıyın ve bir sonraki iş için biraz daha hazır hale getirin.

20-Mantıklı Budala’ya dikkat edin

İş görüşmelerinde bu kişilere kanabilirsiniz, ikna edicidirler. Başarılarının kanıtı göremezsiniz. Dışarıdan kıdemli birini işe almadan önce sahip olduklarınızdan daha iyi ve daha yeni bir şeyler getirebileceklerinden emin olun.

21-Doğru kaynaklarla hızlı bir şekilde iş yapın

Mücadele etmeyi seven, işin kısa sürede ve daha hızlı şekilde yapılmasını isteyen kişileri seçin.

22-Satın almada dikkat edilecekler

İşletmenizin düzeltilmeye ihtiyacı varsa başka bir işletmeyi satın almak bu durumu çözüme kavuşturmayacaktır. Satın alma da önemli olan şirkete bir şey katabilmenizdir.

23-Büyük düşünün, çevik olun

Eğer büyük bir işletme iseniz çalışanlarınızı eğitmek ve geliştirmek zorundasınız. Bu firmalar küçük işletmeler gibi davranıp kenetlenmeli, kendi kaynaklarının avantajlarını ve çapını ortaya koymalıdır.

24-Daha fazla liderlik edin, daha az yönetin

Çalışanlarınızla toplantılar dışında da konuşun, yol gösterin, süreçlerin üzerinden geçin. Liderler bunun üzerinde çalışırlar: İlham, fikirler, inovasyon, gelişim, uygulama.

25-Gerçek başarının farkına varın

Takdir etmeyi, gerektiğinde teşekkür etmeyi unutmayalım.

26-Af dileyin

İster müşteriler, ister çalışanlar, ister tedarikçiler olsun. Ortada bir hata varsa gerektiğinde af dileyin. Nazik olmak önemlidir.

27-Kendinizi karşındakinin yerine koyun

Örneğin bir müşterinizle bir sorun yaşadınız. Şu soruları sormayı unutmayın.

Onların yerinde olsaydım nasıl hissederdim?

Ben olsaydım ne yapardım?

28-Keyfini çıkarın!

“Keyif alarak harcadığınız zaman harcanmış zaman değildir.” John Lenon

Artık işe koyulma vakti geldi, nasıl yapacağınızı biliyorsunuz. Bu yazıda kitapta önemli bulunduğum kısımların altını çizmeye çalıştım. Bunu yaparken yapıp yapmadığım şeyleri de değerlendirme fırsatı buldum. Sizler içinde faydalı olması dileğiyle…

Öne Çıkanlar
Son Yayınlananlar
Etiketlere Göre Arama
bottom of page