Bir Çalışanı İşten Çıkarırken  Yapılacaklar ve Yapılmayacaklar

September 19, 2017

İşe Alırken Gösterilen Özen, İşten Çıkarmada da Gösterilmeli

 

İşe alım süreçlerinde adayları değerlendirirken, karakter testleri, yetenek testleri ve mesleki testler gibi çeşitli ön değerlendirme testleri ile firmalar işe alım süreçlerini titizlikle bazen de danışman firmaların desteğiyle yürütmektedir. 

 

Aynı titizliği çalışanların işten ayrılış süreçlerinde çoğu zamana firmaların uygulamadığını görüyoruz. Deneyimlerimiz bize gösteriyor ki çalışanların işten ayrılış süreçlerini doğru yönetmemek hem maddi hem de manevi açıdan firmalara kötü sonuçlar doğurabiliyor.

 

 

 

İşten Çıkartma Süreci Nasıl Yönetilmeli?

 

Bu süreci doğru yönetebilmek için yapılacaklar-yapılmayacaklar listesi Harvard Business School Press tarafından “Bir çalışanı işten çıkarmak “ kitabında bazı maddelerle çok güzel özetlenmiş.

 

Yapılacaklar

  1. Mümkünse bir çıkış görüşmesi (mülakatı) düzenleyin,

  2. Soğukkanlı, açık ve odaklı olun, ama mesajı, söz konusu kişinin onurunu koruyarak verin.

  3. Konuşmanın yanı sıra dinleyin; çalışan önemli bilgileri daha özgür bir biçimde paylaşabilir.

  4. Şirketinizin politikalarını ve prosedürlerini öğrenin, plana ve sona erdirme toplantısına İnsan Kaynakları'ndan bir profesyoneli dahil edin.

  5. Bu sürecin kendiniz ve çalışan üzerindeki etkisini kabul edin.

  6. Toplantıyı kısa ve özel tutun.

  7. Yerine birisini getirme planınız da dahil olmak üzere, diğer işçileri işten çıkarma konusunda kısaca bilgilendirin. Eğer gerekiyorsa diğerlerinin üretken kalmasını sağlayacak şekilde işten çıkarılmış çalışanın iş yükünü yeniden dağıtın.

Yapılmayacaklar

  1. İşten çıkarılan bir çalışana bunun konjektürel bir dizi işten çıkarmanın bir parçası olduğu yalanını söylemeyin.

  2. Çalışanın, çok yaşlı, evli, hamile olmak ve benzeri ayrımcı nedenlerden dolayı işten çıkarıldığı izlenimini verebilecek ifadeler kullanmayın.

  3. Espri yapmayın ve durumu hafife almayın.

  4. İşten çıkarmaya itiraz edebileceğini ima eden bir çalışanı tehdit etmeyin.

  5. Yalnız gitmeyin, eğer mümkünse toplantıda insan kaynaklarından bir profesyonel bulundurun.

  6. Mesajınızı hoş bir biçime büründürmeye çalışmayın.

  7. Tutamayacağınız sözler vermeyin.

  8. Hangi kanalların açık hangi kanalların kapalı tutulacağına dair dikkatli bir karar almadan çalışanın e-posta ve sesli postalarını hemen kapatmayın.

 

Tabi ki bu listeleri firma kültürünüze göre çoğaltıp azaltabiliriz. Bu karara gelmeden işten çıkarmanın bu çalışanın ve firmanızın ilerlemesi için en iyi yol olduğunu, başka bir seçenek olmadığını doğru belirdiğinize emin olmanızda ve kendinizi değerlendirmeniz de fayda olduğunu unutmayın.

 

 

Please reload

Öne Çıkanlar

İŞ DEĞERLEMESİ ve ÜCRET YÖNETİMİ

August 9, 2018

1/10
Please reload

Son Yayınlananlar

May 3, 2019

Please reload

Etiketlere Göre Arama