top of page

Başarısızlığa Giden Yol, Başarıdan Geçer!

Evet, yanlış okumadınız başarısızlığa giden yol başarıdan geçiyor. Başarısızlık hikâyelerini dinlediğinizde genelde aynı durumlarla karşılaşıyorsunuz. Gelin beraber düşünelim genelde şunlar konuşulmuyor mu?

"İşi açtığımız ilk dönemlerde her şey yolunda gidiyordu daha sonra ne oldu bilmiyorum ama servis kalitemiz, hizmetimiz, üretimimizin kalitesi düşmeye başladı akabinde müşteri sayısında azalma görüldü. Ne oluyor derken panikledik, kalite iyice geriledi ve işletmeyi kapattık."

Burada aklınıza birçok soru geliyordur, şu sebeplerden dolayı bunlar yaşanıyor diyebilirsiniz. Rekabete dayanamamaktan ve müşterilerin vefasızlığından denilebilinir. Olabilir ama yapılan araştırmalarının birçoğunda başarısızlığın ana sebebi ‘’ Başarı’’ dır.

Başarı Beraberinde Rehaveti de Getirebilir

Genel de işyeri yeni kurulduğunda patron ve çalışanların hepsi çok daha titiz çok daha dikkatli çok daha işlerine kafa yormaktadırlar. Başarısız olmaktan korkarlar. Başarısızlığın sonucunda nasıl geçineceklerini düşünürler. Çevrelerine ne diyeceklerini düşünürler. Müşterilerin zor isteklerini bile yerine getirmek için çaba harcarlar her ayrıntı düşünülür, başarısızlıkların tekrar etmemesi için çözümler düşünülür ve eyleme konulur. Sonuçta müşteri sayısı artar devamlı ilerleme başladığında sizin ve firmanızın grafiği en tepeye çıktığında alarm zilleri çalmaya başlamaktadır. Bu sesler duyulmaz ve gözler bu yanlışları görmez duruma artık gelinmiştir çünkü zafer sarhoşluğu yaşanmaktadır. Peki, işin başındakiler bunları duymaz ve görmezken çalışanlar ne yaparlar onlar da artık işleri rölantiye alırlar çünkü bunun da fark edilemeyeceğini düşünürler.

Artık gerileme dönemine girilmiştir. Çözümler ise genelde müşterilere kendinizi hatırlatmak için kampanyalar düzenlemek, maliyetleri azaltmak için işten çıkartmalara başlamak yönünde olur. Bunun sonucunda kalite yükselir mi, hizmette olumlu gelişmeler olur mu? Tabii ki Hayır. Hizmetten ve üründen kaçırmalar eksik ve özensiz iş yapmalar başlar malum sonuca doğru hızla ilerlenir.

Başarısızlığın Nedeni Çoğu Zaman İçeridedir

Başarısızlığın nedenleri çoğu zaman içerdedir dışarda değil. Çoğu zaman kendimizdir başkası değil. Şu soruyu sorduğumuzda bazı nedenleri de bulmaya başlarız. Bizim hizmetimizi ve ürünlerimizi müşterilerimiz niçin talep etsinler. Ara sıra da olsa bunu sorup kendimizi kandırmadan cevaplar verebilmeliyiz.

Öne Çıkanlar
Son Yayınlananlar
Etiketlere Göre Arama
bottom of page