İnsan Kaynakları Yönetiminde 6 Temel Kayıp
Hayatımızın her döneminde ve her yerde bir işletmede, bir vakıfta, bir spor kulübünde yani bir örgüt içerisinde kimi insanların az ve yetersiz olanaklarla, kıyas dahi kabul edilmeyecek başarılar, kazançlar kazandıkları görülmüştür. Peki, sizce bunun sebebi kendisinden kat ve kat daha fazla olanaklara sahip olanlara karşılık daha başarılı olunmasının sebepleri nelerdir?
Onların hedeflerine ulaşmasını sağlayan, kazancı, başarıyı, mutluluğu getiren unsur doğru insanlarla iş yapmaları, onları motive etmeleri, hedefe odaklamaları, doğru şekilde değerlendirmeleri ve onları yine etkin biçimde geliştirmeleridir. Tabi bu uzmanlık ve beceri isteyen bir süreçtir. Peki, bunu kim yapacaktır, işletmelerde İnsan Kaynaklarının yapması gerekmektedir.
Doğru İnsan Kaynakları Yönetimi işletmeler için kaldıraçtır.
Birde İnsan Kaynakları Yönetiminin etkin ve doğru biçimde kullanmayan firmalar ne yaşarlar onu irdelersek, şunları görürüz:
Yanlış kişilerin işe alınması,
İşgören devir hızının istenmeyen şekilde yükselmesi,
Çalışanların verimsiz ve düşük performansla çalışması,
İstenmeyen ve bitmeyen tartışmalar fikir ayrılıkları,
İşten çıkartmalar sonucu oluşan uzun süren davalar maddi kayıplar.
Yine işletme içinde adil olmayan tavırlar sergilendiği ve hak edilen ücretin alınmadığı düşüncesiyle performans düşüklükleri
İşte tüm bu ve benzer sorunların ortadan kaldırılması veya yönetilebilir seviyelere çekilmesi için etkin İnsan Kaynakları Yönetimi metotlarının firmalarda uygulanması gerekmektedir. Bunun için bir an önce eğer işletme de yoksa tesis edilmeli var ise de amaçlarına uygun şekilde yeniden değerlendirilip revize edilmelidir.