İyimserliğe Doğru 5 Adım


Bugünlerde yeni düzenimize aidiyet hissi elde etmek, yaşamın zorlukları ile başa çıkarken iyimser olarak süreçte kalabilmek pek kolay olmayabilir. İnsanların negatif olaylardan, pozitif olandan daha kolay etkilendiğini uzmanlar dile getiriyor. Durup düşündüğümüzde aklımızdan geçen sorular: “Ya iş başvurularıma kimse dönmezse?”, “Yöneticimin sesi telefonda mesafeli gibiydi?” ,” Bu süreç daha ne kadar sürer?”,” Sağlığıma biraz daha dikkat etmeliyim.” gibi düşüncelerimize baktığımızda ya olumsuz ya kaygılı gözükebiliriz.

Bu düşünceleri kağıda dökmemiz kontrol etmeye fayda sağlayabilir.

İyi hissetmek sandığımızdan çok daha önemli. Bulunduğumuz durumda sorunlarımız ile yüzleşme, olası durumları iyi şekilde değerlendirme planlama, olumlu şekillendirmeye gidebiliriz.


Martin Seligman kötümserlikten iyimserliğe doğru 5 adımı iç sesimizi ve düşüncelerimizi kontrol etmeye alışmak adına bir egzersiz sunuyor:

1.Olumsuz durumun ne olduğunu yazın

2. Olumsuzluk karşısındaki düşünce ve inançlarınızı yazın

3. Sonuçları yazın

4. İnançlarınızı gözden geçirin ve tepkinizi nasıl etkilediğini değerlendirin

5. Kötümser düşünceleri kafanızdan atmaya odaklanın


Sevgiler,



Öne Çıkanlar