top of page

Mülakatın Önemi

Mülakat niçin yapılır?

Bu soru ile başlarsak daha iyi sonuç alacağımıza inanıyorum. Adayın özgeçmişi ve testleri zaten elimizde bulunmaktadır öyleyse niçin görüşme yapılmasına gerek vardır? Kâğıt üzerinden niye çalışılacak adayı seçmiyoruz? Çünkü gerekli olan bilgiyi açığa çıkarmak ve ihtiyacımız olan bilgiye ulaşmak istiyoruz. Amacımız budur. İstenilen tüm bilgiye ulaşılmaya çalışılır, bu amaçla yüz yüze yapılır ve aday seçim sürecinin en kritik ve dikkat edilmesi gereken bölümüdür.

İşte bunun içindir ki işini bilen ve ehli olan İnsan Kaynakları çalışanlarına bu aşamada ihtiyaç duyulmaktadır, bu kişilere büyük iş düşmektedir. Belirli bir zaman diliminde aranılan özelikler, yetkinlikler, motivasyon, kişilik özellikleri ve bir çok diğer unsuru karşısındaki adayda olup olmadığını belirlemeli hatta bu bilgileri ortaya çıkarmayı bilmesi gerekmektedir. Bunun içinde Mülakat (Görüşme) süreçlerine hâkim, ne yaptığını ve ne istediğini bilen uzmanlara ihtiyaç bulunmaktadır. özetlemek isterim.

Mülakat Süreçleri;

  • Mülakatın Planlanması

  • Mülakatın Yürütülmesi

  • Mülakatın Değerlendirilmesi

Mülakat Çeşitleri;

  • Planlı Mülakatlar

  • Durumsal Mülakat

  • Davranış Tanımlama Mülakatı

  • Plansız Mülakatlar

  • Karma Mülakatlar

  • Stres Mülakatları

Soru Teknikleri bilinmelidir

Mülakatın özünü ne oluşturur? Tabii ki doğru sorular sormak ve istenilen bilgiye ulaşmak. O zaman öne çıkan konu, soru tekniklerine vakıf olabilmektir.

Mülakat Hataları;

  • Dinleme esnasında yapılan bilinçsiz geri bildirimler, tepkiler

  • Adayın çekim alanına girilmesi

  • Önyargılar

  • Genel, geçer cevaplar mı yoksa gerçek cevaplar mı aldığınızın farkına varabilecek deneyime sahip olabilmek ve adayı gerçek cevaplar vermesini sağlayacak sorularla gözlemlemek.

Öne Çıkanlar
Son Yayınlananlar
Etiketlere Göre Arama
bottom of page