İnsan Kaynaklarında İş Analiziyle Verimli Çalışma
İş Analizi; işletmelerde işlerin verimli, doğru, etkin yapılabilmesi için gerçekleştirilen her iş için kapsamlı şekilde nitelik, nicelik, sorumlulukları ve çalışma koşullarını bilimsel yöntemlerle inceleyen işin cinsini, harcanan zamanı, kullanılan iş araçlarını, malzemeleri, yetenekleri, tecrübeleri, işin hangi koşullarda yapıldığını değerlendirmeye yarayan güvenilir bilgi toplama şeklidir.
İş Analizi 3 aşamalı süreci içermektedir.
İşlerin listelenmesi, hangi yöntembilim ile ne zaman ve kimin yapacağının ortaya çıkarılması iş analizi fizibilitesinin çıkarılması
Görüşme, gözlem, anketlerin uygulanması ile verilerin toplanması
Toplanan bilgilerin analizi ve sonuçlarının değerlendirilmesi ve alınan kararların uygulanması, İnsan Kaynakları Bilgi Sistemine kayıt edilmesi
İşverenler için Faydaları Nelerdir?
İş gören seçme yerleştirme ve eğitim gibi işlerin maliyetlerinin azaltılması
İşe alınacak adayların daha kolay değerlendirilmesi ve doğru adayların bulunabilinmesi
İş tanımlarının meslek standartları ile ilişkilendirilmesi
İş görenin verimliliğini ve performansını artırır
İş görenin uzun süre işletmese kalmasını ve sürdürülebilirlik sağlar
Kariyer haritalarının çıkarılmasına olanak sağlar
Çalışanın performansındaki beklentiler belirir
İşgücünün standartlara uygun olarak gelişmesini sağlar
İşçi sağlığı, iş ve işçi güvenliğini konusunda işletmelerin proaktif olmasını sağlar
Tabi bunun yanında iş görenlere de birçok faydası bulunmaktadır. Bu nedenle İnsan Kaynakları Yönetimin ilk adımı olan ve diğer süreçlerin temelini oluşturan İş Analizi ve Değerlendirmeleri işletmeler ve firmalar için kesinlikle tecrübeli, deneyimli danışmanlar tarafından yapılıp yol haritası çıkarılması gerekmektedir. Yoksa rekabet , verimlilik , karlılık, uzun vadede çalışanları elimizde tutma, büyüyen ve gelişen organizasyonlar olma yolunda sınıfta kalırız.