Kurumsallaşma: Eyvah Şimdi Ne yapacağız?


Girişimci ruhu olanlar fırsatları görebilmeli, sonuçları öngörebilmeli, ticari zekâya sahip olmalı, ticaret ve piyasalar hakkında bilgi sahibi olmalı, cesaretli olmalı, yatırım yapmalı yeni fikirlere açık olmalı ve buna benzer birçok daha başka özelliği kendisin de barındırmalı ve sonucunda bir iş kurmalıdır. İş kuruldu para, zaman, emek, harcandı birçok sorunla uğraşıldı. Gündüzler gecelere katıldı birkaç kişilik firmadan, küçük ofisten mücadeleler sonrası onlarca işgörenin dağınık yapıda çalıştığı hizmetten, üretime çeşitli şekillerde koşuşturulan işletmelere, atölyelere, fabrikalara büyük örgütlere geçildi.

Eskiden her şey kolaydı. Kim ne ile ilgileniyor, ne zaman işe geldi ne zaman çıktı bilinirdi. Müşteriler tek tek tanınır, ödemeler alındı mı? hepsi takip edilebilirdi. Şimdi iş kontrolden çıkmaya başladı. Artık her işe yetişemiyor, hatta çok çalışmaktan, her işin sorulmasından, kontrol etmekten ve bunu devamlı yapmaktan sıkılıyor sinirli, çabuk karar alan, rahatsız, kimseyi dinlemeyen hata olunca çalışanların beceriksizliğinden, doğrular olunca kendinden bilen patronlar, yöneticiler, liderler olunuyor.

Peki, bu ne kadar sürdürülebilir veya Siz Olmayınca Ne Olacaktır?

İşte bu konuları konuştuğumuz herkesin; hem işveren hem işgörenin cevabı tektir: ‘’Kurumsallaşma’’. Herkesin dilinden düşürmediği ama yine patronların korktuğu ve işletmesinden uzak tuttuğu, direnç gösterdiği bu kavram neyi içermektedir?

Kurumsallaşma; kurum, kuruluş, işletmelerin patron, lider, yönetici, önemli personele bağımlı olmadan faaliyetlerini sağlıklı biçimde yürütebilmesi ve geliştirebilmesidir.

Kurumsallaşma için Yapılması Gerekenler;

  1. İş ve görev tanımları net biçimde yapılmalıdır

  2. İşletme içi kurallar ve yönergeler belirlenmelidir

  3. İşletmenin kendi değerleri ve ana prensipleri ortaya konulmalı ve herkesçe bilinmelidir

  4. Yetki ve sorumluluklar belirlenmeli ve ilgililere verilmelidir

  5. Yetki ve sorumluluklar taşıyabilecek ve uygulayabilecek kişilere verilmelidir

  6. İşletme içindeki tüm birimlerin iş akışı çıkartılmalıdır

  7. Nihai kararlar istişare ile alınmalı, ortak akıl devreye sokulmalıdır

Bu işlemler yapılırken karşılaşılacak birçok sorun olacaktır. Daha önce bu konu da tecrübeli ve birikimi olan kişilerden destek alınarak süreç daha kolay ve hızlı şekilde tamamlanabilir.

Öne Çıkanlar
Son Yayınlananlar
Etiketlere Göre Arama

Bekleriz...

Brandium AVM Residence R5 D:28 Kat:4

Küçükbakkalköy Mah.

34750 ATAŞEHİR/İSTANBUL 

Arayın, Faks Çekin...

GC

T: 0543 8330745

Bize Yazın

ik@entekik.com.tr

 

© 2014 Entek İnsan Kaynakları, Eğitim Hizmetleri, Danışmanlık AŞ.

ENTEK , İşkur’un denetiminde 25.07.2011 tarihli 481 No’lu lisans sahibi özel istihdam bürosudur. 4904 sayılı Kanun uyarınca iş arayanlardan ücret alınması yasaktır.

  • LinkedIn App Icon
  • Wix Facebook page
  • Google+ App Icon
  • Wix Twitter page